Actuele informatie

Hier vindt u actuele berichten

Culturele middag met Afrikaanse muziek, dans en kunst

Zondag 16 juli organiseert De Stichting Waterputten Kwasiakan voor de vijfde keer een culturele middag in de prachtige tuin aan de Molenzichtweg nr 12. Deze middag staat geheel in het teken van Afrikaanse kunst. Er is opzwepende djembémuziek, dans waarbij je niet kunt stilzitten en een mooie collectie Afrikaanse kunst en op Afrika geïnspireerde kunst van eigen bodem te zien (Frank Beek en Susanne van de Ven) en te koop. Ward Warmoeskerken presenteert Afrika op geheel eigen wijze. Vanzelfsprekend dragen de kunstenaars een deel van hun opbrengst over aan onze stichting.

Omdat het inmiddels vaste traditie is geworden zal de Bill Bounders Orchestra deze middag ook weer van zich laten horen.

De opbrengsten van deze middag komen geheel ten goede aan de Stichting Waterputten Kwasiakan. Deze stichting stelt zich ten doel de leefomgeving van een aantal dorpen in het zuiden van Ghana te verbeteren. In de afgelopen jaren zijn er al vier waterputten gerealiseerd en voor de toekomst is er een sanitationplan opgesteld waarbij de nadruk wordt gelegd op het verbeteren van de sanitaire voorzieningen en daardoor ook de hygiëne van de plaatselijke bevolking. Alle inkomsten gaan direct naar het project. De Stichting werkt nauw samen met de lokale bestuurders (chiefs), scholen en ziekenhuizen. Uw bijdragen zijn zeer welkom.

Datum: Zondagmiddag 16 Juli 2017

Locatie: Molenzichtweg 12, Bergen op Zoom

De Tuin is open vanaf kwart voor twee.

entree: € 10,- per persoon ( kleine kinderen vrij entree)

Ook door te genieten van een drankje of een kopje koffie/thee draagt u bij aan het project.

Interview in verband met sanitationproject.

Interview “geraakt” Rotary-Magazine Nederland